Nu satte planerna på en upprustnig av sittbrunnen igång, det blev mycket rita och kladda innan vi var överens hur det skulle se ut.
Det fanns 2 pelarstolar där stativen var i dåligt skick även aktersoffan var under all kritik då det var ett hembygge.
Även instrumentpanel och ratt skulle ändras, nuvarande körställningen var inte mycket att hurra för.
Började med att riva ut instrument och styrning för att bygga upp en ny instrumentbräda med annan placering av ratten.
Då jag började riva i elen så insåg jag att det var bara att riva ut all el. Under årens lopp har både kreti o pleti varit igång och kopplat.
Detta hade jag inte räknat med, blev en del svordomar. Men men det var bara att sätta igång och riva ut och börja koppla nytt. Passade då på att dra grova kablar direkt från generatorn till batterierna. Ökade också på batteribanken med ett batteri. Nu blir det 1 start och 3 förbrukar batterier.
Gjorde också en lucka på toa så man kommer åt elen bakom instrumentpanelen, placerar även säkringarna där.
Hösten 2002 bestämde jag och min sambo att vi skulle byta båt då våran gamla Runnö 19 började kännas lite trång.
Kraven på den nya båten var att den skulle ha toalett, kylskåp och helst inombordare.
Efter mycket om och men så fastnade vi för en klassiker nämligen en Coronet 21 cabin. Inte purfärsk men till rättpris. Båten fanns i Stockholm, så det blev att hyra en trailer och åka upp och hämta ner den till Norrköping.
Det som visade sig senare var att just det här exemplaret hade testats i Vi Båtägare 11/02, var lite kul tycker vi.
Det visade sig att båten var på tok för tung för trailer och bil. Max last är 1600 kg för bilen och med trailer så vägde ekipaget 2000 kg. Men det var inget annat att göra än att åka och det gick bra.